Värsked Tallinna uudised | Linnaleht

Järgmine peatus: „Lennujaam“

Ants Vill, ants.vill@linnaleht.ee 31.08.2017, 16:36

Tänasest on pärast suuri ehitustöid taas käigus kõik linna trammiliinid. Lisaks võeti kasutusse ka uus liiniharu, mis viib lennujaama.

Tramm on asi, mis paelub suure osa linlaste heasoovlikku tähelepanu. Alles see oli, kui olime tunnistajad uute valge-punaste ja naisenimeliste CAF-trammide liiniletulekule. Nüüd on lõpule jõudnud kaks aastat kestnud tööd kõigi trammiteede uuendamisel, lisaks ka uue liiniharu ehitamine. Möödunud nädalal 129. sünnipäeva tähistanud Tallinna trammi elukäigus on tegu suure sündmusega.

Pressi ja juhtide uue, „Lennujaama“ peatusse viimiseks anti ette lausa kaks trammi, Kadri ja Katariina. (HEIKO KRUUSI)

Pidulikuks haruliini tutvustamispäevaks oli kogu press kutsutud Ülemiste jaama peatusse, samasse tulid ka linnatranspordi ja linnajuhid.

Tramm on demokraatlik: siin kohtuvad riigi-, linna- ja transpordijuhid ajakirjanduse esindajatega. (HEIKO KRUUSI)

Siis kõik trammi peale, vastse vormimütsiga trammijuht Alexander Martynenko andis uhkelt kella ning tramm Kadri, depoonumbriga 506, asus teele paesse raiutud kanjonit mööda.

Esimest sõitu juhtis trammijuht Alexander Martynenko. (HEIKO KRUUSI)

150 meetri pikkusest tuliuuest tunnelist läbi ja juba paistiski trammipeatus. „„Ülemiste linnak“, teadustas trammipargi pressiesindaja, „järgmine peatus „Lennujaam““. Kaks uut peatust.

Kesklinnast 10 minutit

Ja siis juba lennujaam paistiski. Veidi üle 700 meetri uut teed tunduski üsna lühikene, kõik ajakirjanikud ei jõudnud asjameestega intervjuudki teha. Lennujaama juures on ehitatud tagasipöörde ring, peatuse kohale suur varikatus, lennujaama viiv galerii on alles pooleli. Siis saab kesklinnast kuiva jalaga lennukile, märgiti. Pooleli oli ka peatuse ümbruses kõnniteeplaatide panek, aga see kõik pidi tänaseks korda saama.

30. augustil kell 14 sõitis esimene tramm Ülemiste jaama peatusest lennujaama. Trammi võeti vastu puhkpilliorkestriga. (HEIKO KRUUSI)

Lennujaama ees ootasid reisijaid puhkpilliorkester ja suupistelaud. Kohal oli ka minister ja lennujaama juhtkond. Peeti kõnesid, kus rõhutati, et edaspidi on uut liikumisvõimalust võimalik kasutada 2,5 miljonil igal aastal Tallinna lennujaama läbival reisijal, samuti – kaugemas plaanis – moodustab see peatus osa Rail Balticu terminalist, kui see aastate pärast valmis saab. Ja muidugi on tõhusa ühenduse kesklinna ja lennujaamaga saanud ka üha suuremaks kasvav, enam kui 8000 töötajaga Ülemiste City. Kesklinnast on sõiduaeg lennujaama 10 minuti ringis, nii ligidal pole lennujaam linnasüdamele vist üheski pealinnas.

Veel uusi peatusi

„Lennujaama haru otsustasime ühendada liiniga nr 4, sest see kulgeb pikemalt kesklinnas kui liin nr 2, andes sealt niimoodi rohkematele inimestele hõlpsa pääsu trammile. Liin ühendab ka Tondi piirkonda ning seal saab vajaduse korral ka rongile,“ ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhataja Enno Tamm. „Eks edaspidi vaatame. Kui mõne aasta pärast läheb ehitamisele sadama liiniharu, siis ilmselt sünnib ka uus trammiliin,“ ütles ta.

Tänasest on täies mahus käigus ka põhjalikult uuendatud Kopli liinide osa, taas käivad 1. ja 2. liini trammid. Liinidel sõidavad Tšehhis moderniseeritud Tatra trammid, lisandunud on ka uued peatused: Salme, Marati ja Krulli. Remondi ajaks tramme asendanud bussiliin 52 lõpetab oma töö. Tööd trammiliini ümbruses kestavad veel mõnda aega: tehakse haljastustöid, pannakse kõnniteede sillutist, korrastatakse ümbrust.